Prečo novinárov nezaujímajú voľby rektorov našich vysokých škôl?

Autor: Gabriel Šípoš | 4.12.2006 o 10:33 | Karma článku: 6,65 | Prečítané:  3119x

V októbri a novembri sa konali voľby rektorov piatich verejných vysokých škôl: Univerzity Komenského, Ekonomickej univerzity, Slovenskej technickej univerzity, Trnavskej univerzity a Univerzity Mateja Bela. Prvé tri patria medzi naše najväčšie a najdôležitejšie univerzity.

Ako pokrývali monitorované médiá voľby rektorov?
  • UK - len SME, raz krátky prehľad 3 kandidátov pre voľbami, potom oznam po voľbách
  • EU - len Trend (krátky oznamy o zvolení) a HN
  • STU - nik HN, krátky oznam
  • UMB – Pravda 2krát (minioznamy), SME, TA3 (záujem bol, lebo bola zvolená žena, a padlo obvinenie o korupcii, no o plánoch novej rektorky šlo minimum slov, podobne ako o hodnotení doterajšieho rektora)
  • TU - nik

Verejné vysoké školy dostanú budúci rok zhruba 12 miliárd korún, pričom asi polovica pôjde menovaným školám. Rozpočet Univerzity Komenského v roku 2005 bol väčší ako rozpočet Košíc, druhého najväčšieho mesta na Slovensku (zo sumy 2,8 mld Sk bola štátna dotácia pre UK 2,3 mld).

Vysoké školy na rozdiel od základných či stredných škôl sú vo svojej činnosti relatívne autonómne od Ministerstva školstva. Slabá kvalita mnohých škôl je pre novinárov (a elity) už roky never-ending story (naposledy v novembri Pravda: "Slovenské vysoké školy nenapredujú").

Naozaj sú rektori tak málo významné figúrky, a ich plány a dosiahnuté výsledky nestoja za reč?


Daniš pred a po voľbách 2: Počet článkov hlavného komentátora Pravdy Daga Daniša, v ktorých spomenul prepojenie Smeru na podnikateľa Vladimíra Poóra

Do parlamentných volieb 2006: jeden (2004)
Za necelý polrok po voľbách 2006: štrnásť (najnovšie minulý piatok)

Ako som písal minulý pondelok, podobné to bolo s Danišovým písaním o Jurajovi Širokom. O nič lepšie to nebolo ani v spravodajstve Pravdy, našiel som pred voľbami len 2 články (jeden v roku 2004, druhý 2005), pričom ten druhý citoval vyjadrenie vtedajšej koalície.

Podľa Daniša sú Poór a Široký podnikateľmi/sponzormi s najväčším vplyvom na novú vládu. Pravda tak dopriala svojim čitateľom také malé podnikateľsko-politické tsunami, bez systému varovania.


Staněk, odborník-poradca:
Peter Staněk je externým, no plateným poradcom premiéra Fica($) pre makroekonomiku. Napriek tomu ho viacerí novinári stále uvádzajú len ako ekonóma, respektíve človeka Ekonomického ústavu SAV. Teda bez toho, aby pre divákov či čitateľov uviedli jeho konflikt záujmov. Najhorší sú novinári TA3, Pravdy a STV. Naposledy minulý týždeň TA3 analyzovala Ficom avizované údajné nevýhodné nákupy vagónov, a jediným expertom bol ekonóm Staněk. Zbytočné znehodnocovanie vlastnej roboty. Prinajlepšom.

Zmeny v publikovaní SPW: Oddnes už budú články SPW pravidelne publikované ráno, kvôli vyššej čítannosti. V titulku sa už nebude objavovať "SPW:", keďže redizajn hlavnej stránky sme.sk to urobil zbytočným.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

Vláda má dáta, ale zatiaľ nemá odpovede

Otázny je semafor aj školy.

KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Ďalší testovací „úspech“

Matovič potrebuje ostatných rovnako ako oni jeho.


Už ste čítali?