reklama

TA3 sa skrytej reklamy nechce vzdať

Niečo o televízii prezrádza aj výber prezentovaných hostí na plese

Písmo: A- | A+
Diskusia  (95)
SME: Kto chce byť v TA3, musí platiť
SME: Kto chce byť v TA3, musí platiť (zdroj: sme.sk)

Len čo som dopísal minulý článok o TA3, ozvali sa mi čitatelia, že táto televízia stále podmieňuje výskyt niektorých firiem objednaním si reklamy (tzv. biele a čierne zoznamy), že v správach stále vidieť skrytú reklamu, či už cez rozhovory alebo reportáže. Tieto praktiky potvrdili v minulých rokoch či už licenčná rada, alebo bývalí pracovníci TA3 a dotknuté firmy. TA3 celý čas nelegálne aktivity popierala (resp. rovno klamala) a kritikov sa snažila očierniť.

Minulý týždeň TA3 odvysielala „reportáž“, že dostala (kúpila ?) šesť nových Mercedesov. Meno značky ani raz nepadlo otvorene („prestížna automobilová spoločnosť“), a ani jej zástupca Andrej Glatz nebol v titulku firmou označený. V prepise by tak človek naozaj nevedel, aké autá televízia získala. Ale z obrázkov príspevku bolo úplne jasné, o akú značku ide. Logo Mercedesu bolo opakovateľne v zábere, najviac pri rozhovore so samotným riaditeľom TA3. Nechýbal dojemný záber na riaditeľa automobilky a televízie, ako si podávajú ruku aj kľúče (ako keď niekto vyhráva v tombole). Sotva je náhodné, že v súvislosti s novými autami zaznel v príspevku až štyrikrát v rôznych formách prívlastok "bezpečný."

Šéf Mercedesu Andrej Glatz je inak pre TA3 veľkou celebritou už dávnejšie. Býva častým respondentom na oslavách výročia TA3, ale aj ako respondentom v relácii Firmy, ktorá často zaváňa reklamou. Nechýbal ani vo výbere hostí do reportáže pre hlavné správy z tohtoročného plesu v Opere (podobne ako ďalšia postava, ktorú TA3 dlhoročne preferuje, Juraj Lelkes, šéf poisťovne Kooperativa). Pravda, Glatz bol aspoň v organizačnom výbore plesu, čiže aký taký dôvod na prezentáciu aj mohol byť, hoci žiadna iná televízia si ho do spravodajstva nevybrala.

Lenže v spomínaných čiernych a bielych zoznamoch firiem či automobiliek pre autosalón pred 2-3 rokmi bol aj Mercedes preferovanou značkou, s odkazom na kontakt Andrej Glatza. Neprekvapí, že v historickom kontexte je Mercedes (resp. materský DaimlerChrysler) jeden zo štedrejších inzerentov v TA3. A podobne spomínaná Kooperatíva.

Vzťahy televízie s inzerentmi môžu byť divákom ukradnuté, pokiaľ nezačínajú tlačiť na reportérov, ako môžu robiť spravodajstvo, prípadne kto sa v ňom môže alebo nemôže ukázať. Horeuvedená skrytá reklama na dodávateľské produkty je nevídaná. Prídu príspevky, kto TA3 dodáva čiernu techniku, upratovacie služby, kancelársky papier???

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

...Na reportáž sa nechala zneužiť jedna z novších redaktoriek TA3 Katarína Gazdíková.

Že táto skrytá reklama v televízii nebola náhodne, ukazuje aj iný príspevok z minulého týždňa – 9-minútový rozhovor s manažérom Dexia banky zaradený do poobedňajších správ. Televízii zjavne nevadilo, že po dvoch minútach určite znudila či odstrašila väčšinu svojich divákov. Moderátorka sa hosťa len máločo zmysluplné pýtala, ale hlavne mu nadhadzovala PR loptičky.

Dexia banka je dlhoročným partnerom medzinárodných inštitúcií, môžete nám spomenúť niektoré projekty, ktoré ste realizovali už v minulosti?
...
Určite sa oplatí spomenúť aj aktivity Dexia banky v oblasti životného prostredia a trvale udržateľného rozvoja:
...
Spomeňme si ešte, Dexia banka je známa svojimi aktivitami v oblasti projektov verejnoprospešných prác, čo sa zrealizovalo v tom uplynulom roku 2009?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Zábavným vrcholom celej show spravodajskej televízie bola táto otázka:

Dexia banka, ako sme už aj trošku tak načrtli, je lídrom v poskytovaní úverov samosprávnym krajom. Ako sa vyvíja tento segment a aké postavenie v ňom má teda Dexia banka, aj keď to sme už teda tak trochu načrtli, že je tým lídrom.

TA3 už za skrytú reklamu v nedávnej minulosti dostala tresty od licenčnej rady. Podľa televízie šlo o štandardnú žurnalistiku.

Gabriel Šípoš

Gabriel Šípoš

Bloger 
  • Počet článkov:  663
  •  | 
  • Páči sa:  7x

Pracujem v Transparency International Slovensko. Slovak Press Watch bol projektom Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu