TASR, sme.sk a aktuálne.sk naleteli reklame s fiktívnou aerolinkou

Autor: Gabriel Šípoš | 11.6.2008 o 12:09 | Karma článku: 13,05 | Prečítané:  25595x

Podobne neopatrnými bolo viacero spravodajských serverov v Čechách

Kampan z Južnej AfrikyKampan z Južnej Afrikyaxejet.co.za

Michal Pastier píšuci o svetových reklamných kampaniach upozornil minulý týždeň, že reklamná kampaň na pánsky deodorant Axe (v anglosaských krajinách pod názvom Lynx) už dorazila aj na Slovensko. Kampaň je založená na vzniku fiktívnej leteckej spoločnosti AXEjet ponúkajúcej sexi letušky a iné extra služby, ktoré by mohli mužov zaujať.

Súčasťou kampane je aj vytvorenie webstránok podobajúcich sa na stránky skutočných aeoroliniek (vrátane odkazu na požičovňu áut či hotel a náboru letušiek) a tlačové správy hovoriace o nových destináciách či leteckom parku. Pri podrobnejšom skúmaní sa však dá zistiť, že ide o fikciu, ak už tie informácie o sexi imidži nie sú až príliš podozrivé. Hoci má ísť o novú firmu, všetky destinácie sú už vypredané a stránka AXEjet tak odporúča kontaktovať iné aerolinky. Ponúka sa aj let do Pchongjangu (Severná Kórea) a linky na autopožičovňu a hotel nefungujú. Hneď prvá linka pri zadaní „axejet“ do Google je stránka na kozmetiku AXE.

Ako ma upozornil Martin Horváth, nič z toho nebránilo štátnej agentúre TASR (nový slogan "Transparentné informácie") vydať už 29.mája správu o vstupe nového leteckého prepravcu na slovenský trh. Správu vzápätí prebrali veľké spravodajské servre sme.sk a aktuálne.sk :

Na európsky trh vstupuje nový letecký prepravca - austrálsky AXEjet
Bratislava 29. mája (TASR) Na európsky trh pravidelnej leteckej prepravy vstupuje austrálska letecká spoločnosť AXEjet. Jej služby na linkách z Prahy a Bratislavy budú môcť využiť aj záujemcovia v Česku a na Slovensku. V ponuke bude viac ako dve desiatky európskych destinácií.
... Počas letu na vybraných pravidelných linkách tak bude napríklad možné zájsť si na masáž či relaxovať vo vírivke, a to všetko v cene letenky.
... TASR informoval hovorca AXEjet Česká republika Jindřich Prudký.

Podobne neopatrne hodili reklamu na svojich čitateľov novinári českých spravodajských webstránok mesec.cz, E15.cz či deník.cz.

AXE tak ľahko prišla k publicite a spomínané médiá prišli o trochu dôvery čitateľov a možno aj o peniaze. Ak by mali tie médiá lepších novinárov, AXE by si musela za inzerciou zaplatiť. Snáď ďalší dobrý dôvod viac investovať do žurnalistov.

Update 13.12: TASR sa včera opravila, hoci podstatu svojho omylu nevysvetlila:

12/06/2008, 11:29:54

Tlačová agentúra Slovenskej republiky sa ospravedlňuje svojim odberateľom za omyl, ktorého sa dopustila dňa 29. mája, keď vo svojom servise vydala správu s titulkom: "Na európsky trh vstupuje nový letecký prepravca - austrálsky AXEjet". Službukonajúci pracovník nesprávne vyhodnotil informácie v správe, ktorá bola do redakcie doručená.
Vedenie TASR za uvedenú chybu vyvodí dôsledky.

Sme.sk a aktuálne.sk sa už tiež opravili.

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Tataráky by mali zmiznúť z reštaurácií. Ľudia sa ich však nechcú vzdať

Reštaurácie sa o tatarákoch boja hovoriť, mnohé ich majú v jedálnych lístkoch.

TECH

Miliardár Musk ukázal, ako chce kolonizovať Mars

Podnikateľ chce začať expedície na Mars o dva roky.

KOMENTÁRE

Keď sa hipster primátor najviac rozumie bicyklovaniu

Prevádzkar hovorí, že chce ľuďom v klube prinášať všetky žánre.


Už ste čítali?